Redactioneel Jaargang 37 nummer 4 2018 Gratis
Volgens Bartjens ontwikkeling en onderzoek redactioneel (Volgens Bartjens, Ronald Keijzer, 2019)

Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek – Van de redactie (jrg 37 nr. 4 2018)

Door: Ronald Keijzer

De twee artikelen in dit maartnummer richten zich op de achtergronden bij het reken-wiskundeonderwijs.

Bron: Volgens Bartjens, jaargang 37, nummer 4
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek: Het bevorderen van creativiteit in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool (jrg 39 nr 4, 2020)

De auteur onderzocht in haar promotieonderzoek hoe creativiteit van (bovenbouw)leerlingen kan worden bevorderd in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek: Reken-wiskundeonderwijs voor (potentieel) hoogpresterende basisschoolleerlingen (jrg 39 nr 4, 2020)

De Inspectie van het Onderwijs onderzocht op 197 basisscholen hoe het reken-wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen wordt vormgegeven. In dit onderzoek werd gekeken naar mogelijk effectieve onderwijskenmerken op 4 niveaus: de leraar, de les, de school en de leerling.

Lees verder