Jaargang 35 nummer 1 2015

Waarom kiest beer een emmer? Rijke rekenvragen in prentenboeken

Prentenboeken zijn een belangrijk middel om de taal- en rekenontwikkeling te stimuleren. Wiskundige verschijnselen uit prentenboeken nodigen uit om vragen te stellen. Daarmee verrijken kleuters hun (reken)taal en leren zij verbanden te leggen.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder