Editie: Panama Post Jaargang 24 2005

Het Kanaal nummer 101 – Het nieuwe onderwijzen

D. Janson - Marant Educatieve Diensten, Elst (Gld.)

Lees verder
Waarom spelen kinderen (RekenWeb)spelletjes?

M. Klop, V. Jonker, M. Wijers & F. van Galen - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Is coöperatief rekenen op multiculturele basisscholen effectiever dan klassikaal rekenen?

M.B. Oortwijn, M. Boekaerts & P. Vedder - Onderwijsstudies, Universiteit Leiden

Lees verder
Vraagtekens bij realistisch reken-wiskundeonderwijs

M.R. Opmeer - Mathematisch Instituut, Rijksuniversiteit Groningen

Lees verder
Het Kanaal nummer 102 – Verslag van de ‘ICMI Study 15’ conferentie

Impressies over het opleiden en nascholen van leraren - M. van den Heuvel-Panhuizen, E. de Goeij & W. Oonk - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Begeleiding aan het woord – Met sprongen vooruit

A. Lanting - IJsselgroep, Zwolle

Lees verder
Panama Praktijktip nummer 99 – Een meetkundeactiviteit voor de bovenbouw van het basisonderwijs

E. Feijs - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Competenties en vakinhouden – impressie studiedag opleiders rekenen-wiskunde & didactiek

A. Lek - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Lees verder
Nogmaals dyscalculie – overpeinzingen naar aanleiding van een discussie

C. Borghouts - Eduniek, locatie Utrecht

Lees verder
Breuken, verhoudingen, procenten en kommagetallen in discussie

R. Keijzer & K.P.E. Gravemeijer - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Breuk, komma, getal

A. Goddijn - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Panama Praktijktip nummer 98 – Babylonische rekenkunst

M. Kindt - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Het Kanaal nummer 98 – MILE in de opleiding: een investering waard

P.A. van den Brom - Snijders & R. Keijzer - Hs INHolland, Rotterdam, Hs IPABO Amsterdam / Alkmaar

Lees verder
Redeneren als basis voor begripsontwikkeling

A. Bakker - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Van procedure- naar begrips-gericht onderwijs – Voorbeeld van een leerlijn kommagetallen

K. Buijs - SLO, Enschede

Lees verder
De volgende ronde – Nieuw leren vraagt meer mogelijkheden in de rekenles

D. Janson - Marant Educatieve Diensten, Arnhem

Lees verder
Het Kanaal nummer 97 – Is er iets nieuws onder de zon?

R. Keijzer & H. ter Heege - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Lees verder
Parel in MILE – Interactie à la Minke en à la Paul

M. van Zanten - Hs Edith Stein / Onderwijscentrum Twente

Lees verder
Begleiding aan het woord – Verschillen erkennen

T. van der Heiden - HCO, Den Haag

Lees verder
Panama Praktijktip nummer 97 – 300 Millimeter regen

A. Fase - Hs IPABO Amsterdam / Alkmaar

Lees verder