Editie: Panama Post Jaargang 32 2013

Opportunity-to-learn van aftrekken tot 100 in twee reken-wiskundemethodes

M. van Zanten & M. van den Heuvel-Panhuizen -
Saxion Lerarenopleiding Hengelo / FIsme, Universiteit Utrecht

Lees verder
‘Verder met rekenen’ als voorbeeld van evidence-based onderwijsontwikkeling

- pleidooi voor het combineren van effectevaluatie met procesanalyse - K. Buijs, C.M. van Putten, E. Folmer & N. Nieveen - SLO, Enschede / Universiteit Leiden / SLO, Enschede

Lees verder
Ontwikkeling van beroeps-specifieke wiskundekennis op de pabo

Leerlingenwerk voor een wiskundige opleidingsactiviteit - M. Kool - Instituut Theo Thijssen, Hs. Utrecht

Lees verder
Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de pabo in de periode 2009 – 2013

R. Keijzer - Hs. iPabo Amsterdam / Alkmaar

Lees verder
Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken

R. Keijzer & P. Hendrikse - Hs. iPabo Amsterdam / Alkmaar / KPZ Zwolle

Lees verder
Reken-wiskundeonderwijs en mathematics anxiety

J. ter Heege

Lees verder
Panama Praktijktip nummer 128 – Maak eens een tekeningetje

V. Duman & A. Fase - Hs iPabo Amsterdam / Alkmaar

Lees verder
Het Kanaal nummer 137 – Verkenning van emotionele problemen in het reken-wiskundeonderwijs

J. ter Heege

Lees verder
Rekenen – wiskunde op niveau – verslag 31e Panama-conferentie in 2013

R. Keijzer - Hs. iPabo Amsterdam / Alkmaar - ELWiER / FIsme, Universiteit Utrecht

Lees verder
Het Kanaal nummer 138 – Mag dat dan?

D. Janson - JansonAdvies, Hengelo (Gld.)

Lees verder
Heerlijk om weer nieuwe dingen te testen – startbekwaam met een onderzoekende houding

J. van der Linden - Hs. iPabo Amsterdam / Alkmaar

Lees verder