Weten Jaargang-18-2019-nummer 4

De flexibiliteit van OGO

Bij zijn afscheid als bijzonder hoogleraar Cultuurhistorische onderwijspedagogiek kijkt Bert van Oers terug op de ontwikkeling van OGO. Zo gaat hij bijvoorbeeld in op hoe hij in samenwerking met de praktijk onderzoek naar schematiseren en spel heeft gedaan. Ook geeft hij aan welke onderzoeksthema’s volgens hem nog verder uitgewerkt moeten worden.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Villa Kakelbont:Veel talen, één verhaal

Taal wordt begrijpelijker voor kinderen als de mondelinge taal wordt ondersteund door handelingen, gebruik van materialen, foto’s en prenten. Dat geldt zeker voor kinderen die niet of nauwelijks de Nederlandse taal spreken. Met het opbouwen van spelverhalen rond dagelijkse activiteiten creëer je kansen om met deze kinderen echt in gesprek te komen.

Lees verder
Onderwijs met kwaliteit

In dit themanummer van Zone neemt kwaliteit een centrale plaats in.

Lees verder