Weten Jaargang 12 - 2013 - Nummer 3

Pedagogiek en didactiek komen samen in modern bewegingsonderwijs

Dit artikel gaat in op eerdere publicatie in Zone (1, jaargang 11) over het samengaan van pedagogisch en didactisch handelen van leerkrachten op ontwikkelingsgerichte scholen. Chris Hazelebach, medeauteur van ‘Bewegingsonderwijs in het speellokaal’, beschrijft zijn methode en wat hij als opleidingsdocent meeneemt van het Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO) in het bewegingsonderwijs.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Inhoudsopgave

Hier vindt u de inhoudsopgave van de nieuwe Zone

Lees verder
Van de redactie: we zijn thuis

Ten tijde van het schrijven van dit editorial zitten we in een unieke situatie in Nederland en in een groot deel van de wereld. Alle leerlingen zijn thuis en de scholen zijn leeg. Leerkrachten werken ontzettend hard om contact te houden met de leerlingen en ouders te ondersteunen in het begeleiden van het onderwijs thuis. Centrale eindtoets en eindexamens zijn afgeblazen en de krant staat vol met risico’s op vergroting van de kansenongelijkheid en onveilige thuissituaties. Ik ben benieuwd hoe we over een aantal maanden/jaren op deze periode terugkijken en wat de werkelijke gevolgen zullen zijn voor onze leerlingen. Ik geloof
erg in de veerkracht van leerlingen en heb hier vertrouwen in.

Lees verder