Doen Jaargang 12 - 2013 - Nummer 4

Reken je rijk! Trek erop uit met de trein

In het artikel ‘Ontwikkelingsgericht Onderwijs… werkt dat?’ wordt een onderzoek van Worthington en Poland toegelicht. Beide gaan over symbolische representaties van de werkelijkheid en het belang van schematiseren in de ontwikkeling van het mathematisch denken van jonge kinderen. Met dit artikel sluit Niko Fijma hierop aan en illustreert dit aan de hand van een praktijkbeschrijving binnen het thema ‘Met de trein mee’ in groep 2-3 van Marco Moerbeek.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
De rijkdom van het bewegingsspel

'Bewegen als spel’ is een onderdeel van een authentieke kindercultuur, een cultuur die vaak doorgegeven wordt zonder directe tussenkomst van volwassenen. Met concrete voorbeelden bespreekt Bert van Oers de betekenis van dit spel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Lees verder
Redactioneel

Redactioneel

Lees verder